reklama

Pozitívne zmeny v cestovnom ruchu zatiaľ v nedohľadne

Keď sa povie kúpele, každý z nás si predstaví relax, pohodu, príjemné zregenerovanie tela i mysle, skrátka zdraviu prospešný oddych. Pri takejto idylickej predstave nikto nepočíta s možným rizikom, že výlet za zdravím by mohla narušiť nepríjemná „typicky slovenská“ skúsenosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nepatrím k ľuďom, ktorí majú vždy a za každých okolností negatívne pripomienky na Slovensko. Svoju krajinu milujem, je to môj domov, tu som sa narodila. Navyše som študentkou cestovného ruchu a práve preto som sa rozhodla poukázať na nedostatky, ktoré Slovensko má, ale snaha odstrániť ich, je mizivá. Je až zarážaujúce vidieť úžasný slovenský prírodný potenciál na jednej strane a laxnosť a neochotu prispôsobovať sa dynamickému rozvoju turizmu na strane druhej.

Toto je moja osobná skúsenosť z minuloročného silvestrovského pobytu v Sklených Tepliciach... možno si teraz niekto kladie otázku, prečo preboha niekto píše o Silvestri na konci leta? Dôvod je celkom prostý. Mnoho ľudí si plánuje oslavu Silvestra už v lete, čo dokazuje aj obsadenosť ubytovacích kapacít ďaleko pred koncom roka. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naše privítanie bolo veľmi milé a prívetivé, sympatická pani nám podala všetky potrebné prvotné informácie a inštrukcie. Nasledovalo ubytovanie, s ktorým prišiel prvý problém. Parkovať priamo pred ubytovacím zariadením sa nesmie, tak sme ako slušní a nekonfliktní ľudia autá vzorne preparkovali. Mali sme na výber buď platené, strážené parkovisko za 50,-Sk na deň alebo parkovanie zdarma na vlastnú zodpovednosť. Rozhodli sme sa pre bezplatné parkovanie, aj keď to možno znie neuveriteľne a každému hneď napadne otázka, prečo radšej parkovanie na vlastnú zodpovednosť, keď za úplne zanedbateľnú čiastku sme mohli mať autá pekne pod dohľadom. Ale to je omyl. Sami sme sa presvedčili, že pod pojmom „strážené parkovisko“ si každý predstavuje niečo iné. Niekto má na mysli rampou alebo iným zabezpečovacím systémom ohraničené priestranstvo so strážnikom, niekto zase priestranstvo za permanentne otvorenou bránou, kam má prístup skutočne každý, kto ide okolo, a na ktoré dohliada pani na recepcii za dvojitými dverami, odkiaľ nie je možné spoľahlivo strážiť zaparkované autá. Keďže naše kúpele boli prototypom druhej varianty, zhodli sme sa na tom, že radšej si takúto službu nezaplatíme. Zaparkovali sme si teda autá po svojom a okamžite sa okolo nás začal obšmietať cudzí mladý muž s ponukou parkovania u neho vo dvore za 25,-Sk na deň. Keďže jeho dôveryhodnosť bola na prvý pohľad viac než pochybná, „lákavú“ ponuku sme ihneď odmietli. Podľa môjho názoru by malo byť samozrejmosťou bezplatné parkovanie pre kúpeľných hostí v rámci areálu, predišlo by sa tak nepríjemnostiam a kúpele by tak získali určite veľké plus. V tomto prípade by ani nebolo nutné strážené parkovisko, úplne postačujúca by bola, aspoň na noc zatvorená, brána. Keby však všetko ostatné počas nášho štvordňového pobytu bolo v poriadku, s radosťou by sme na záležitosť s parkovaním zabudli a zostali by nám iba tie príjemné spomienky. Opak bol však pravdou. Hneď na druhý deň sme mali rozplánované liečebné procedúry.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred vstupom do bazéna nám sestra podala informácie, kde sa nachádzajú šatne. Očakávali sme, že bude nasledovať rad ďalších inštrukcií, ako napríklad kde nájdeme uteráky a plachty, čo je potrebné vziať si do bazéna, či veľmi cenná informácia, ako dlho je možné zotrvať v bazéne. Voda v dvoch bazénoch bola 37 a 39°C, čo pre organizmus predstavuje okrem relaxácie i záťaž, preto (ako sme už boli poučení) je vhodné zotrvať vo vode maximálne 30 minút. Nikto nám však nič nepovedal, tak sme si len medzi sebou vymieňali informácie. Našťastie sa medzi kúpeľnými hosťami našlo i niekoľko ľudí, ktorí už podobné procedúry absolvovali, vedeli nás preto usmerniť. Sestry som nevidela ani raz počas pobytu v bazéne a kedže som mala naplánovanú i masáž, opustila som bazén a prešla do miestnosti, kde masáže prebiehali. Nenašla som však nikoho, tak som sa po dlhšom márnom hľadaní sestier (podotýkam iba v plavkách, čo nebolo veľmi príjemné, keďže som vyšla z 39° vody) spýtala jednej z pacientok. Dozvedela som sa, že jedna zo sestier je určite na obede. Nezostávalo mi teda nič iné, len na sestru počkať. Po nejakom čase sa objavila a mohla som dostať svoju, vopred objednanú, masáž. Keď si odmyslím, že sestra musela minimálne päťkrát odbehnúť k telefónu alebo ku dverám, všade naokolo bol hluk, lebo ľudia pomaly vychádzali z bazéna a sušili si vlasy, bola masáž celkom príjemná. Masáž by však mala byť uvoľňujúca, pomalá, odstraňujúca nahromadený stres z bežného života, čo však pri nedostatku personálu nie je technicky možné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po masáži sme mali objednanú takzvanú lymfodrenáž, ktorej hlavnou úlohou je aktivovať lymfatický systém, čím sa zlepšuje metabolizmus organizmu. Princíp spočíva v tom, že sa pomocou špeciálnych nohavíc vyvíja tlak smerom od prstov na nohách až po brucho, čo nám vysvetlil i lekár pri vstupnej prehliadke. Moja lymfodrenáž prebiehala v poriadku, presne tak, ako to opísal lekár. Kamarát však pociťoval tlak naopak, od brucha smerom k prstom na nohách. Privolal preto sestru a povedal jej problém, ona však reagovala vysvetlením, že sa to nedá ovplyvniť a tak je to naprogramované výrobcom zariadenia. Nedalo nám to a prístroj sme si dôkladne prezreli. Nám, ako úplným laikom, bolo hneď jasné nesprávne zapojenie prístroja, na čo sme sestru upozornili hneď po skončení procedúry. Keď jej kamarát ukázal vzniknutú chybu a ako človek, ktorý toto zariadenie videl prvý krát v živote poradil, ako to zapojiť správne, priznala chybu. Naozaj si nemyslím, že je na mieste, keď zariadenia súvisiace so zdravím človeka obsluhuje nevyškolený pracovník. Na miernu obranu kúpeľov je potrebné dodať, že peniaze za nesprávne vykonanú procedúru nám pri odchode vrátili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobné problémy sa nám už pri procedúrach našťastie nezopakovali, ale stretli sme sa aj s inými nedostatkami, ktoré súvisia s kultúrnym životom v Sklených Tepliciach a výrazne vplývajú na mienku turistov. Pri kúpeľných pobytoch je všeobecný predpoklad, že návštevníkmi sú prevažne starší ľudia a dôchodcovia. Nie je to však pravda a v našom prípade bola prevaha ľudí v strednom veku, mladých ľudí a mladých rodín s deťmi. Nie je preto zvláštne, že my, ako mladí ľudia sme vo večerných hodinách hľadali miesto na posedenie. V tejto oblasti však nenájdete kaviareň či bistro, ktorého otváracia doba by bola dlhšie než do desiatej hodiny. Neďaleká koliba ponúka svoje služby až do neskorých hodín, avšak v obmedzenej prevádzke. Od určitej hodiny sa nepodávali jedlá i napriek tomu, že koliba praskala vo švíkoch a našiel sa sotva jeden voľný stôl. Tamojší ľudia si akoby nevedeli uvedomiť, že je to práve turista, kto prináša zisk.

To isté sa nám potvrdilo i počas silvestrovského večera, ktorý sme si riadne zaplatili. Večer začínal veľmi sľubne, šampanské, slušné jedlo, kultúrny program. Po čase sa začali do reštaurácie, v ktorej sa program konal, postupne schádzať mladí ľudia vo viac než podnapitom stave. Manažérka, ktorá by mala vedieť zvládať takéto situácie iba bezradne pozerala a nezmohla sa, okrem neúčinného dohovárania, vôbec na nič. Situácia vyvrcholila vo chvíli, keď sa jeden z mladíkov doslova zvalil na švédsky stôl. Jeden z hostí ho slušne upozornil na nevhodné správanie, čo vyvolalo v opitých mladíkoch búrlivú reakciu a začali bitku. Podarilo sa ich našťastie vyviesť z reštaurácie skôr, než prišlo k zraneniam. Pre nás bol týmto silvestrovský program ukončený a radšej sme sa pobrali oslavovať sami.

Všetky tieto naše zážitky svedčia o nedokonalosti turistických stredísk na Slovensku, nie sú podchytené základné problémy. Hostia by mali byť ušetrení podobných incidentov a za nemalé peniaze, ktoré za pobyt zaplatia, dostať kvalitné služby.

Dagmar Kopáčková

Dagmar Kopáčková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"z takové normálni rodinky", viď bloger Ľ. Kopáček Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu